Oldalak

2012. július 18., szerda

Túrógombóc

Az életben nem csináltam még túrógombócot, de imádom. Nemrég Nóráéktól kaptam egy tök jó szakácskönyvet, amiben belefutottam ebbe finomságba. Gondoltam megcsináljuk Kristóffal, amúgy is szeret segíteni. És igazam lett. Krisz élvezettel vetette bele magát kevergetés-kavargatásba, közben minden hozzávalót megkóstolt, a vajtól kezdve a natúr túrón át, a zsemlemorzsáig mindent megnyalt. Szerintem ez tök jó módszer azoknak, akiknek a gyereke válogatós, vagy pl. nincs túl nagy barátságban egy-egy ételfajtával (zöldség pl.). Érdemes bevonni őt a főzésbe, ha van rá idő, hogy elpepecseljen és mindent összekenjen. Hátha az evéshez is kedvet kap a kis hamis. :)

Tehát közös erővel bekavartuk a gombócot, majd állni hagytuk és délután neki álltunk gömbölyűvé formázni őket, és kifőzni. A golyó gyártás mondjuk a kis kuktámnál inkább palacsinta gyártás lett, így a kifőtt végeredményre a "ronda, de finom" szlogen nagyon ráillett, meg hát egy gombóc, egy nyalakodás volt főleg, de a gyereket lekötötte (elég nehéz feladat így a nyári szünet 4. hetében már egy olyan gyerekkel, akinek érezhetően hiányzik a gyerektársaság), nagyon élvezte és aztán jóízűen és büszkén falatozta a saját gyártmányú vacsit.

Én pedig, mivel a szoptatással való küzdés közben szokásomhoz híven visszakaptam magamra 1-2 plusz kilócskát, szerencsére nem sokat, de mégis, meg hát egyébként is van miből fogyni, így törni kezdtem a fejem egy egészségesebb változaton.

Hátha valaki kedvet kap a gyerkőccel való túrógombóc gyártáshoz, hát íme a recept normál és Update módon.

  • 5 dkg vaj
  • 3 tojás, sárgája és fehérje külön
  • 0,5 kiló túró (Update verziónál sovány túró)
  • 10 dkg búzadara (Update verzió: zabkorpa)
  • zsemlemorzsa (Update verzió: Update zsemlemorzsa vagy zabkorpa)
  • kevés liszt a gombócok formálásához (elhagyható)
  • csipet só és cukor (édesítő)
A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a vajjal. A túrót összetörjük krumplinyomóval, majd hozzákeverjük a búzadarát (zabkorpát), a sót, cukrot (édesítőt), és a vajas tojás sárgáját. A tojás fehérjét kemény habbá verjük, majd a habot a túrós masszához keverjük. 1 órát állni hagyjuk. 
Lisztes kézzel (vagy simán vizes kézzel) gombócokat formálunk és forró, enyhén sós vízben kifőzzük őket (kb. 5 perc). Zsemlemorzsát (zabkorpát) pirítunk kevés olajon és a kész gombócokat megforgatjuk benne. 

Porcukros (édesítős) tejföllel tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Csak mondom, hogy Ákos rendszeresen segít a főzésben-sütésben, de így sem eszi meg azt, amit nem gondolt megenni. Csak mondom... :-P

    VálaszTörlés
  2. Oké, én is tévedhetek. :D De legalább úgy néz ki, mintha okosat írtam volna. :)))) Vagy mondhatnám azt is, hogy kivétel erősíti a szabályt. :P

    VálaszTörlés